fredag 18 augusti 2017

Tankekarta och att-göra-lista

Eftersom jag inte hann bli klar med vare sig sammanställningen av enkätsvaren som litteraturöversikten, de slutliga reflektionerna med den allra sista "framtids-planeringen" har jag allt detta jobb framför mig under den här och nästa vecka. Parallellt med mitt vanliga jobb, såklart. Det är givetvis stressande att försöka jobba mot en deadline när jag vet hur lite tid jag har att lägga på arbetet, men jag ska göra ett ärligt försök.

Under semestern tog jag mig ändå tid att läsa ytterligare några artiklar och försöka skapa en översikt över exakt vilket det återstående arbetet egentligen är i aktionsforskningskursen. Det arbeta som återstår för att jag ska bli en bättre människa - som mitt övergripande mål egentligen är - kan jag naturligtvis inte överblicka. Det jag gjorde var att försöka strukturera mina tankar för att kunna sätta mig ned och skriva ihop en begriplig rapport. I sommarstugan tog den här bilden sin form, en slags tankekarta över vad jag "har" samlat på mig eller gjort så här långt, för att jag ska kunna hålla reda på detta någorlunda:


Strax därpå formulerade jag en "att-göra"-lista för att bryta ned arbetet med att presentera min aktionsforskning i olika konkreta delar:


Så bra! Nu skulle jag ändå bara behöva sätta igång att slutföra jobbet! Det är självklart inte alls särskilt bra att det har hunnit gå så pass lång tid sedan jag arbetade mer aktivt med kursen, eftersom saker och ting har en tendens att falla i glömska när annat upptar ens medvetande, men med hjälp av de här anteckningarna tror jag ändå att det är möjligt att samla ihop alla intryck och erfarenheter och presentera dessa. Och här är jag nu... Jag börjar med den första punkten i att-göra-listan, d.v.s. att göra klart sammanställningen av enkätsvaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar